بانک سوله ایران بانک سوله ایران .

بانک سوله ایران

آشنایی با کاربرد سوله در قالب یک سازه مکمل

گاهی سوله قرار نیست نقش اصلی در فرآیند تولید یا صنعت ایفا کند و تمام آنچه از کاربرد سوله انتظار می رود، تأمین اهداف جانبی کار است. بدین ترتیب در مجاورت سوله اصلی یا در محوطه، اقدام به ساخت یک سوله فرعی می شود تا خدمتی فرعی به کل سیستم ارائه گردد. یکی از این موارد که بسیار هم از سوی کار فرمایان با استقبال روبرو می شود، ساخت بچه سوله یا lean to است که چسبیده به سازه اصلی بنا نهاده می شود. از این سازه به منظور تأمین اهداف فرعی نظیر واحد اداری، استراحت گاه کارگران و مواردی از این دست استفاده می شود.

کاربرد سوله بر مبنای حجم کاربری

کاربرد سوله سنگین چیست؟

مشاغل پیچیده، تولیدی های بزرگ و صنایع سنگین، نیاز به سازه ای اسکلت فلزی با استحکام بالا دارند که سوله سنگین نامیده می شود. تجهیزات و ماشین آلات پیچیده و عظیم الجثه این قبیل مشاغل، نیاز به چنین استراکچر پیچیده و عظیمی را ایجاب می کند.

کاربرد سوله نیمه سنگین چیست؟

گروهی از کسب و کار های صنعتی و تولیدی هستند که حجم تولید نسبتاً بالا داشته و نیاز به فضای پیشرفته و توسعه یافته دارند. در این دسته از مشاغل، کاربرد سوله به شکلی است که یک سازه با استحکام قابل قبول می تواند پاسخگوی نیازها باشد.

کاربرد سوله سبک چیست؟

همان طور که بالاتر هم اشاره شد، از سوله سبک بیشتر در بخش های خدماتی و پشتیبان صنعت استفاده می شود و این سازه، کاربردی در صنعت ندارد. سوله سبک سازه ای است که قرار نیست بار و فشار زیادی را تحمل کند؛ لذا تولید آن نیز با بهینه سازی نقشه ها و تا حد امکان سبک سازی اسکلت فلزی همراه خواهد بود.

هر قدر هم در باره کاربرد سوله به عنوان یک سازه ارزشمند مطلب نوشته شود، نمی توان کارایی این سازه ارزشمند را در بخش های مختلف تولید و صنعت کشور نادیده گرفت.

 


برچسب: کاربری سوله، کاربرد سوله، انواع سوله، سوله سازی، خرید سوله،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۵:۰۴ توسط:علیرضا چوپانیان موضوع: نظرات (0)